[Onderzoek] Millennial koopt graag in stenen winkel
- Food-en-retail
- 27 mrt 2014 @ 16:04
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekWinkelen
- 27 mrt 2014 @ 16:04
- Redactie Food en Retail
Bijna de helft van de Millenials, geboren tussen 1980 en 2000, bezoekt graag een fysieke winkel en denkt dit de komende jaren te blijven doen. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A Research & Consultancy in opdracht van Retail Event Nederland. Dat onderzoek werd vandaag presenteerd op het Retail Event Nederland in Expo Houten.
Millennials zijn opgegroeid in het digitale tijdperk en passen verschillende manieren van oriëntatie, winkelen, aankopen, beoordelen en delen van ervaringen toe. 47 procent geeft aan liever in een fysieke winkel te kopen dan online (32 procent). Bij generatie X (1965 – 1980) is de groep die voorkeur geeft voor de fysieke winkel (37 procent) zelfs kleiner dan bij de Millennials. Niet verbazend is dat onder de Boomers de fysieke winkel (53 procent) sterk de voorkeur heeft boven de online winkel (19 procent), constateert Emerce.
Niet meer online kopen
'Ook in de toekomst verwachten Millennials niet meer online te kopen (van 32 naar 33 procent). De voorkeur voor fysiek neemt weliswaar iets af (van 47 naar 41 procent), maar is nog steeds het grootst. Opvallend is de toekomstvisie van de Boomers, waarbij een groei in online kopen door deze generatie verwacht wordt.
Bij alle generaties staat snelle beschikbaarheid van het product op de eerste plaats. Daarna verschillen de generaties duidelijk van elkaar. Bij Millennials draait het om ‘Touch & Feel’, een zeer uitgebreid assortiment en 24/7 winkelen. Generatie X wil vooral prijzen kunnen vergelijken en inzicht in de beschikbaarheid van het product. Daarna volgt ‘Touch & Feel’ pas.
Fysieke winkel
Bij de Boomers komt ‘Touch & Feel’ niet voor in de top vijf van aantrekkelijkste aspecten. Evenals Generatie X hechten Boomers meer waarde aan eenvoudig prijzen vergelijken en inzicht in de beschikbaarheid van het product. Verder zijn ruilen en deskundig advies aantrekkelijke aspecten voor de Boomers. De verschillen tussen de generaties tonen duidelijk aan dat er andere eisen aan de (fysieke) winkel worden gesteld.' (bron: Emerce)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- retail
- Retail Event Nederland
- onderzoek
- Millenials
- thuiswinkelen
- bricks
- clicks
- webshop
- consumentengedrag
- Expo Houten
- shoppen
- Q&A Research & Consultancy
- stenen winkel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft favoriet bij elke generatie
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Retailmedia: La Place lanceert app met loyaliteitsprogramma...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Waarom chocolade met Pasen meer is dan een zoete verleiding
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren... 25-04-2025
- Albert Heijn introduceert vernieuwd... 25-04-2025
- [marketeer 223] Sophia Tienstra -... 25-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management